Jak prodat zákazníkovi cokoliv?
Lidé jsou každý den zavalováni nabídkami. Ráno vstanou a při cestě do práce se jich tak pět, šest lidí zeptá, jestli nechtějí nový tarif, nebo vůni, či pojištění. Na telefonu najdou každý den tak minimálně dva nepřijaté hovory, kdy jim někdo volal a chtěl něco nabídnout nebo jim šlo o průzkum trhu. A při cestě z práce opět musí desetkrát říci, že nepřispějí, nemají zájem a pojištění již několik let znovu nepotřebují.
Vžijte se do potencionálních zákazníků. Nabídek je čím dál tím více. Lidé dnes obchodují s čímkoliv a shání své klienty pomocí seznamů telefonních čísel a telemarketingu nebo přímého oslovování na ulici. Trh je v jistých sektorech až přesycen. Stačí jen projít ulicí ve městě a najdete většinou všechno. Dnes se lidé dokonce nemusí obtěžovat vůbec někam jít a shánět to, nabídky jsou opravdu všude a především na internetu, tudíž nemusí udělat ani krok ze svého domu. O to více se musí společnosti předhánět a vymýšlet nové produkty, ale zejména taktiky na své potencionální zákazníky.
Pokud někdo v oboru začíná, ať již je obchodním zástupcem, manažerem či pojišťovacím agentem, čeká jej opravdu výzva a nelehký úkol – sehnat nové klienty. Firmy se perou, kdo jim nabídne lepší a výhodnější smlouvu či produkt. Vy však musíte být lepší. Musíte umět s lidmi komunikovat. Vyčíst z jejich tváře, gest, co si asi myslí, protože i neverbální komunikace vám napoví, zda máte šanci. Pokud váhají, máte šanci. Jestliže vás rychle odbudou a pospíchají dál, čeká vás přesvědčování za běhu. Musíte vytáhnout z rukávu esa a být trpěliví, pak přijde úspěch.
Největší zárukou úspěchu je ale, když víte, jak na to. Česká republika má kolem 10 milionu obyvatel a v tak velkém moři se najde spousty ryb, které byste mohli ulovit. Když víte, jak je oslnit. To bude zárukou vašeho úspěchu – vaše know how.
Můžete získat kohokoliv pro svou firmu, můžete mít tisíce nových klientů a faktury se vám na stůl jen pohrnou. Když budete věřit, že to vyjde, ale také, když pro to něco uděláte. Společnost Tutor nabízí dvoudenní kurz - Psychologie prodeje v praxi. Je určenvšem, jejich pracovní náplní je práce s lidmi. Přesvědčit někoho o správnosti koupě vašeho produktu, či podepsání smlouvy je velice těžký úkol, který vyžaduje školení. Jinak budete nešťastní z toho, že jste nikoho za poslední dva týdny či měsíc nepřemluvili.
V kurzu Psychologie prodeje v praxi se naučíte jak ovlivnit a manipulovat s jedinci, ale rovnou také s celou skupinou, jak správně komunikovat, co říkat, čemu se ale také zároveň vyvarovat. Získáte vědomí o strategii prodeje, ale též znalosti o psychologii a jak ji aplikovat v praxi na zákazníka.
O tom, že první dojem dělá své, jste jistě slyšeli spoustu věcí. První dojem je také důležitý při jednání se zákazníky. To, jakou zvolíte první větu, vám rozvine cestu dál, nebo také konečnou. Kurz se nevyhýbá ani konfliktním situacím v komunikaci a mnoha dalším tématům.
Právě konfliktní situace vás v cestě za klienty neminou. Mnoho jich na vás bude křičet, budou nepříjemní, podráždění a budou se vás snažit zaskočit, vynadat vám a pro slova nepůjdou daleko. I na takové situace je potřeba se připravit, abyste nebyli zaskočení tím, že nevíte, co na to říci. Právě v telefonické komunikaci se často stává, že po vás zákaznicí budou chtít, kde jste na ně vzali telefonní číslo. Vynadají vám, jak si dovolujete jim volat, na to je potřeba být připravení. Už jsem zažila i situaci, že firmu budou žalovat, za kontaktování. Což podle paragrafů není možné, pokud příjemce jasně nedal nejdříve najevo, že o nevyžádanou reklamu nestojí.
Můžete získat zákazníků, kolik jen chcete. Důležitá je ale příprava. V této branži se vyplatí trénink, protože jinak nezískáte nikoho. Provoláte stovky minut, projedete seznamy a nebudete mít nic. Vědět, jak zapůsobit na zákazníky, to je jako mít patent na ražení zlata.